Hakukoneoptimointi on strategista markkinointia

Hakukoneoptimointi on aivan välttämätöntä, jos tavoitteena on asiakkaiden löytäminen verkon kautta. Toteuttaminen vaatii aikaa,  suunnittelua ja tutkimista, mutta jo perusoptimoinnin keinoin on mahdollisuus saavuttaa hyviä tuloksia. Hakukoneoptimointi on myös edullista markkinointia, sillä hakukoneiden tuloksissa luonnollisesti löytyvät vaihtoehdot saavat huomattavasti enemmän näyttökertoja kuin maksetut mainokset.

Optimoinnin tavoitteena on aina oikeanlaisen, entistä suuremman kävijämäärän ohjaaminen sivustolle ja myynnin tavoitteiden tukeminen eli lopputuloksena myynnin kasvattaminen. Aktiivinen kävijäseuranta on tärkeä työkalu jokaisella verkkosivustolla.

Optimoi heti – älä odota

Internetin avaruudessa leijuu valtavia määriä verkkosivustoja, joita ei ole millään lailla optimoitu. Sellaisen sivuston voi löytää vain satunnainen verkon käyttäjä. Usein hakukoneoptimointi jätetään jostakin syystä myöhemmin toteutettavaksi. Se on harmi, sillä optimointitoimien toteutuminen verkossa vaatii aikaa ja vaikutuksia voi nähdä vasta noin 2-3 kuukauden kuluttua. Optimointi tarvitsee strategisen näkökulman ja sen on tärkeää kuulua aivan perustoimintoihin, sillä optimointia kannattaa tehdä jatkuvasti ja sen tuloksia kannattaa seurata aktiivisesti.

Kaikkein parasta olisi, jos optimointi otettaisiin huomioon jo aivan verkkosivujen suunnittelun alkuvaiheessa. Silloin olisi mahdollista hyödyntää tehokkaimmat keinot maksimaalisesti. Kun vanhaa sivustoa lähdetään optimoimaan, usein sivuston rakennetta, url-osoitteita, valikoita, sivujen määrää yms. joudutaan miettimään uudelleen.

Strategiset avainsanat

Optimoinnin kannalta tärkeintä on verkkosivuston sisältö. Ilman sisältöä ei ole mitään mitä optimoida. Laadukkaaseen, kohdeyleisöä kiinnostavaan ja houkuttelevaan sisältöön sijoitetaan luontevasti tarkkaan suunnitellut, liiketoiminnan tavoitteita tukevat ja tutkitut avainsanat. Avainsanojen valinta on erityisen tärkeää ja siihen kannattaa käyttää aikaa. Sanojen käyttö ja sijoittaminen verkkosivualustalle ja sisältöihin on sen jälkeen helposti ja nopeasti toteutettavissa.

Hakukoneoptimointi – palveluumme sisältyy

  • Liiketoiminnan tavoitteita tukevien avainsanojen suunnittelu, tutkiminen ja vertailu kilpailijoihin tai muihin toimijoihin.
  • Tulosten esittely ja alustavan ehdotuksemme perusteella asiakkaan kanssa yhdessä optimoitavien avainsanojen ja tehokkaan verkkosivurakenteen päättäminen.
  • Optimoinnin toteuttaminen konkreettisesti sisältöihin ja verkkosivualustalle.
  • Tarvittava jatko-opastus verkkosivuston käyttäjälle tai ylläpitäjälle.
  • Luotettava kokonaistoteutus ja tuki toteutuksen jälkeen.

Palvelun hinta muodostuu tutkittavan aineiston ja toteutuksen laajuudesta. Esimerkkinä pk-yrityksen perusoptimointi kertatoteutuksena on maksanut asiakkaalle noin 800 eur (alv 0%). Ota yhteyttä! Haluamme auttaa sinua saamaan enemmän hyötyjä verkosta!

Haluatko lisätietoja tai tarjouksen? Soita 045 663 8720 tai lähetä viesti!

Tietoni saa lisätä ja tallentaa Dimarcomin markkinointirekisteriin. Otan mielelläni vastaan tietoa uusista palveluista, oppaista ja kursseista ensimmäisten joukossa enintään 1-4 kertaa vuodessa.

Optimointi kannattaa tehdä mielummin ennemmin kuin myöhemmin – älä jätä tätä mahdollisuutta käyttämättä!